طراحي اپليكيشن فروشگاهي با چيستا

چگونگي طراحي اپليكيشن فروشگاهي موفق

طبيعت كاربران تكنولوژي هاي موبايلي حال حاضر مستلزم دسترسي هر چه طولاني تر به اطلاعات و اندازه گيري ميزان علاقه آنان به محصولات است. انجام اين كار نيازمند طراحي اپليكيشن فروشگاهي براي محيط تلفن هاي هوشمند است. طراحي يك ساخت اپليكيشن فروشگاهي با ادغام تجربيات ساخت يك وب سايت فروشگاهي با خط مشي هاي طراحي در فضاي موبايل با استفاده از عناصر زيبايي شناسي مربوط آن ايجاد مي شود. اپليكيشن فروشگاهي شما بايد روي مواردي از قبيل : در بحث رابط كاربري و هدايت كاربر در صفحات مختلف شفاف و كاربردي باشد ، تسهيل پروسه خريد باري مشتريان قبلي و مشتريان جديد ، داشتن سياست گفتگوي مستقيم در تبليغات ، و تلاش حداكثري در ايجاد امنيت اطلاعات براي دادن حس اعتماد و قابل اتكا بودن به كاربران و مشتريان براي ايجاد خريد تمركز داشته باشد.

 

 

 

 

رابط كاربري هدايت و كاربر در اپليكيشن فروشگاهي

 

يك اپليكيشن فروشگاهي يا سايت فروشگاهي كه استفاده از آن سخت باشد ، چه به دليل رابط كاربري بد يا مشكلات فني ، معمولا پاك خواهد شد و به تاريخ خواهد پيوست. شركت هاي بزرگتر از بعد از سالها فعاليت مي توانند ساخت اپليكيشن فروشگاهي دست بزنند و با تكيه به برند خود كاربر جذب كنند، اما استارت‌آپ هايي كه فرم و كاربري را در نظر نمي گيرند به ضرر خود عمل كرده و تا ابد به قبرستان در حال توسعه اپليكيشن هاي مرده خواهند پيوست.

قابليت ايجاد تغييرات به دلخواه كاربر در اپليكيشن فروشگاهي ضامن هماهنگ شدن و بهره وري كاربر از اپليكيشن شماست. در جاهاي مقدور داخل اپليكيشن فروشگاهي امكاناتي مانند فيلتر كردن نتايج، انتخاب تعداد نمايش نتايج در هر صفحه، چيدمان نتايج با فيلترهاي از پيش تعيين شده يا ققابل تغيير و… را قرار دهيد. امانات بديهي از اين دست، هميشه بايد با فشار يك دكمه در دسترس كاربر باشند و به سادگي هم قابل بازگشت به حالت قبل باشند تا كاربر در اين اپليكيشن فروشگاهي گيج نشود.

 

در ساخت اپليكيشن فروشگاهي خريد را آسان كنيد

 

از شروع تا پايان خريد در اپليكيشن فروشگاهي شما ، خريد يك محصول بايد نيازمند يك كليك براي انتخاب محصول مورد نظر، يك جا براي وارد كردن حداقل مشخصات و اطلاعات ممكن و دكمه نهايي كردن خريد و پرداخت باشد. اين امكانات در طراحي سايت و اپليكيشن فروشگاهي بايد كاملا مشخص نمايش داده شوند تا كاربران جديد به سرعت بتوانند آن ها را پيدا كنند. هرگونه مانع در روند خريد قبل از پرداخت در يك اپليكيشن فروشگاهي مي تواند باعث تغيير نظر كاربر و عدم خريد او شود حتي اگر آن محصول را واقعا بخواهد.

هم چنين نبايد تمام تمركز خودرا روي مشتريان جديد گذاشت. يك سيستم مديريت مشتريان قدرتمند مي تواند با ارائه پيشنهادات مرتبط با خواسته هاي مشتري و جايگذاري هدفمند محصولات در اپليكيشن و سايت فروشگاهي به ايجاد خريد هاي بعدي مشتريان قديمي كمك كند. همچنين مي تواند با ايجاد برنامه هاي تشويقي مانند امتيازات وفاداري و برنامه هاي جايزه دار به اين روند بهبود ببخشد.

امنيت پادشاه است!

حتي در صورت ناقص ماندن قابليت هاي اوليه اپليكيشن فروشگاهي خود، از امن بودن اطلاعات مالي و شخصي كاربران خود در ساخت اپليكشن و سايت فروشگاهي خود اطمينان حاصل كنيد. به عنوان فروشنده بسيار حياتي است كه اپليكيشن فروشگاهي و تمام خدماتي كه با آن ارائه مي دهيد – از جمله ساختار سرور و نرم افزاري – براي استفاده كاربران عادي امن هستند و با قوانين كشور مغايرت ندارند. حتي اگر نفوذ به شبكه شما توسط يكي از كاركنان خودتان صورت بگيرد، اجماع بين امنيت اطلاعات ضعيف و اپليكيشن فروشگاهي شما مي تواند لكه ننگ سرسخت و حساسي براي شما باشد كه در طولاني مدت بازگشت سرمايه شما را با خطر مواجه سازد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.